zondag 22 maart 2015

Mijn mond...vol tanden.

'Juf, ik heb een wiebeltand!'
'Juf, ik ga naar de tandarts!'


En juf dacht...laat ons eens enkele dagjes werken rond 'Mijn mond vol tanden'.

Juf vertelde een verhaal van een krokodil die zijn tanden niet poetste en daardoor gaatjes in zijn tanden kreeg. Hij kon geen lekkers meer eten door de pijn. Gelukkig kon de tandarts hem helpen.
Vele verhalen van ons kwamen er uit over tanden poetsen, bezoekjes aan de tandarts, wat we al allemaal wisten rond tanden,...

We speelden een spelletje van gezonde en ongezonde voeding. We schilderden een reuzetand met een tandenborstel. We poetsten zelfs onze tanden in de klas en kregen een poetskalender mee naar huis.

Enkele korte filmpjes van het poetsen...



 

 

 

 
 
Enkele foto's
Mijn mond ... vol tanden     (<- klik hier om de foto's te bekijken)



Geen opmerkingen: